سئو خارجی آسان

آموزش سئو خارجی به همراه تکنیک‌های کلیدی یکتانت

توسعه حضور شما در شبکه های اجتماعی قطعا باعث محبوبیت و نفوذ برندتان می شود. این کار  می تواند باعث ترویج برند، افزایش دسترس پذیری محتوا و سرانجام افزودن ترافیک به وب سایت تان خواهد شد که تمام این موارد باعث بهبود سئو می شود. این روزهای بیشتر کاربران در آموزش سئو خارجی، به دنبال حضور قدرتمند در دنیای دیجیتال، هستند. اگرچه معیارهای شبکه های اجتماعی از قبیل لایک و اشتراک گذاری ها بطور مستقیم روی سئو off page تاثیری ندارند، اما مزیت های غیر مستقیم زیادی دارند. کسب و کارهای سنتی هم باید یک صفحه در Google My Business برای بهتر ظاهر شدن در نتایج جستجو ایجاد کنند. موتورهای جستجو هنگام محاسبه شهرت یک سایت به این اطلاعات توجه می کنند و اغلب امکان اضافه کردن یک لینک را فراهم می کنند.

دریافت لینک‌های اسپم یا بی‌کیفیت می‌تواند به طور جدی رتبه سایت شما را تحت تاثیر قرار دهد و حتی موجب جریمه شدن سایت شود. برای جلوگیری از این مشکل، باید از ابزارهایی مانند Google Disavow Tool برای شناسایی و حذف لینک‌های بی‌کیفیت استفاده کنید. این ابزار به شما کمک می‌کند تا لینک‌هایی که به اعتبار سایت شما آسیب می‌زنند، را از پروفایل لینک‌هایتان حذف کنید. به لطف هوش مصنوعی و یادگیری ماشین، گوگل روزبه‌روز بیشتر به زبان ما انسان‌ها نزدیک می‌شود. به خاطر همین هم مثل قدیم‌ها، دنبال یک کلمه کلیدی یا انکرتکست خاص درون متن شما نمی‌گردد. موتور جستجوی گوگل، کلمات و عبارت‌های مختلفی که از لحاظ موضوعی به انکرتکست شما ربط دارند را، از نظر فراوانی و نزدیکی به آن انکرتکست بررسی می‌کند.

اینجا نقطه‌ای است که اینفلوئنسر مارکتینگ و کانتنت مارکتینگ با هم به کمک شما می‌آیند. در ادامه می‌خواهیم درباره این ۱۳ تاکتیک بیشتر توضیح دهیم تا بتوانید از طریق استفاده از آنها برند خود را ارتقاء دهید و ترافیک جستجوی ارگانیک بیشتری در سال ۲۰۲۴ کسب کنید. ما در ابرآراز برای کاهش نگرانی‌های شما و برای اینکه بتوانید از مزایای هردوی این نوع هاست‌ها به طور همزمان برخوردار شوید، هاست شناور و یا هاست سئو را پیشنهاد می‌کنیم. هاست شناور با در اختیار داشتن مزایای هردوی این هاست‌ها به شما کمک می‌کند تا هم از امنیت اطلاعات و داده‌های خود اطمینان داشته باشید و هم سرعت بالا و پینگ پایین را تجربه کنید. در صورتی که کسب و کار شما تجاری و فروشی باشد می توانید از سایت های نظیر ایمالز و ترب برای معرفی محصولات خود برای فروش استفاده کنید.

لینک‌های داخلی باعث می‌شن موتورهای جستجو به‌خوبی ساختار سایتت رو بشناسن و صفحات مهم رو بهتر ایندکس کنن. علاوه بر این، لینک‌های داخلی تجربه کاربری رو بهبود می‌بخشن و کمک می‌کنن کاربران راحت‌تر به بخش‌های مختلف سایت دسترسی پیدا کنن. بدون داشتن محتوای مفید و تجربه کاربری خوب، سایتت توی رتبه‌بندی گوگل به مشکل برمی‌خوره و ترافیک ارگانیک زیادی نمی‌گیری. چیزی که همیشه باید بهش توجه کنی اینه که محتوایی تولید کنی که برای کاربر جذاب و ارزشمند باشه، نه فقط برای موتورهای جستجو. می توانید از این تکنیک ها استفاده کنید تا اعتماد موتورهای جستجو را جلب کرده و در دنیای دیجیتال مشهور شوید.

این لینک‌ها مانند رأی اعتماد سایر وب‌سایت‌ها به محتوای شما عمل می‌کنند. هرچه لینک‌های باکیفیت‌تری به سایت شما داده شود، موتورهای جستجو سایت شما را معتبرتر و ارزشمندتر ارزیابی می‌کنند. بدون سئوی خارجی، سایت شما تا همیشه رتبه کمتری نسبت به اون سایت‌هایی خواهد داشت که از قبل لید خوبی دارن. هرچند لینک‌ها تنها سیگنال‌هایی نیستن که الگوریتم گوگل بهشون بها می‌ده و ما تکنیک‌های سئو خارجی دیگه‌ای هم داریم. در حقیقت، قید شدن اسم برندتون توی وبسایت‌های دیگه هم نقش کلیدی در اعتماد گوگل به شما داره. بنابراین تا اینجا می‌شه گفت که بک لینک گرفتن و قید شدن اسم برند بخشی از سئوی خارجی‌ان.

از این رو چک لیست سئو داخلی لیستی از اقداماتی است که در این راستا انجام می‌شود. برای این کار از ابزارهایی مثل Ahrefs استفاده کن تا ببینی چه سایت‌هایی به چندین رقیب تو لینک دادن. بعد با اون سایت‌ها ارتباط بگیر و محتوایی ارائه بده که ارزش لینک دادن داشته باشه. متا دیسکریپشن توضیح کوتاهی از محتوای هر صفحه هست که زیر عنوان صفحه توی نتایج جستجو نمایش داده می‌شه. اگه متا دیسکریپشن تکراری، از دست رفته یا خیلی کوتاه باشه، گوگل ممکنه صفحت رو کمتر در نتایج نشون بده.

عضو شدن در انجمن‌ها و فوروم‌های مرتبط با حوزه فعالیت شما و پاسخ دادن به سوالات کاربران، می‌تواند به شما کمک کند تا به عنوان یک متخصص شناخته شوید و به سایت خود لینک دهید. شما باید از سئوی خارجی به عنوان بخش بزرگی از استراتژی دیجیتال خود نگاه کنید و برندهایی که به این موضوع اهمیت دهند، در این بازار همیشه رقابتی لذت می‌برند. اما بیایید دوباره به یک چیز توجه کنیم، سئوی خارجی چیزی فراتر از لینک ها است. رسانه های اجتماعی نقش بسیار زیادی در نحوه استفاده ما از وب و جستجوی پاسخ هایمان ایفا می کنند. به این موضوع توجه کنید که امروزه پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی به عنوان یک نوع موتور جستجو هم استفاده می‌شوند.

در این روش، شما محتوای ارزشمندی را برای وب‌سایت‌های دیگر تهیه می‌کنید و در ازای آن به‌عنوان نویسنده مهمان به وب‌سایت خود لینک می‌دهید. این فعالیت باعث ایجاد لینک‌های باکیفیت به وب‌سایت شما می‌شود و به افزایش اعتبار شما در موتورهای جستجو کمک می‌کند. وقتی صحبت از چک لیست سئو داخلی است مهمترین اقدام بهینه‌سازی محتوا و انتشار مطالب باکیفیت است. به علاوه برای اینکه این مطلب بی‌نقص توسط گوگل یا دیگر موتورهای جستجو به کاربران نمایش داده شود اصطلاحا باید سئو شود. مطلب بی‌نقصی که کاربران حتی نتوانسته‌اند آن را در فضای بیکران اینترنت پیدا کنند نه برای آنها و نه برای سایت شما فایده‌ای ندارد.

به جای اینکه از انجمن‌ها به عنوان پلتفرمی برای لینک‌سازی استفاده کنید، به آنها به عنوان راهی برای پاسخ دادن به سوالات کاربران خود نگاه کنید. برای اینکه برند خود را حرفه‌ای‌تر به مخاطبان نشان دهید، بهتر پاسخ سوالات آنها را هرچه دقیق‌تر بدهید. همیشه به خاطر داشته باشید که برای گرفتن بک لینک به سراغ وب سایت‌هایی بروید که از نظر موضوعی با سایت شما همخوانی دارند. برای مثال، اگر صاحب یک سایت مسافرتی هستید، باید اغلب لینک‌هایی که می‌گیرید از سایر سایت‌های مسافرتی، بلاگرها، سایت‌های سفرنامه، توریسم و مانند آنها باشد. لینک بیلدینگ به معنای ایجاد لینک و به عبارت دیگر بک‌لینک از سایت‌های دیگر به سایت مورد نظر است.

اگه تگ عنوانت تکراری یا ناقص باشه یا اصلاً وجود نداشته باشه، سایتت ممکنه توی نتایج جستجو افت کنه. وقتی این پایه‌ها محکم باشن، سایتت می‌تونه درست کار کنه و موتورهای جستجو هم به‌ راحتی می‌تونن سایتتو بخزن (crawl کنن) و ایندکس کنن. اگه بخوای سئوی خوبی داشته باشی و توی نتایج جستجو دیده بشی، باید مطمئن بشی که زیرساخت سایتت از نظر فنی درست و بهینه‌ست. نقشه کلمات کلیدی یا همون Keyword Map یه روش سازماندهی‌شده برای تعیین اینه که هر کدوم از صفحات سایتت باید روی چه کلمات کلیدی تمرکز کنن. وقتی کلمات کلیدی اصلی، فرعی و Long-Tail رو پیدا کردی، باید تصمیم بگیری که کدوم صفحه‌ها باید کدوم کلمه کلیدی رو هدف بگیرن.

در اولین قدم، ما باید بدانیم که چگونه می‌توان بهترین لینک‌ها را برای وبسایت خود ایجاد کرد. به‌‌طورکلی، دریافت بک لینک از وب سایت‌های معتبر به شما کمک می‌کند تا سایتتان را به عنوان یک مرجع معرفی کنید. به عبارتی، پیوندهای معتبر درست مانند رای اعتماد یک سایت به سایتی دیگر عمل می‌کند. موتورهای جستجو به لینک‌های یک سایت نگاه می‌کنند و پی به اعتبار و کیفیت محتوای آن در فضای اینترنت می‌برند. در اصل بین دو سایت با شرایط کاملا یکسان، سایتی رتبه بالاتر در نتایج جستجو می‌گیرد که لینک‌های ورودی بیشتر و باکیفت‌تری داشته باشد.

تاکتیک‌های موثر بسیاری وجود دارند که می‌توانید از آنها برای ایجاد بک لینک‌های عالی استفاده کنید. هدف شماره یک لینک سازی باید کسب لینک های با کیفیت از سایت های معتبر باشد. برای فراتر رفتن از این حد و کسب رتبه بهتر در نتایج گوگل باید رو به سئو تکنیکال هم بیاورید. برای کمک به روشن شدن تفاوت بین این موارد، اجازه دهید این سه رویکرد اصلی سئو را با عمق بیشتری بررسی کنیم. به طور خلاصه، سئو خارجی، تاکتیک‌های SEO ای است که در خارج از وب‌سایت شما اتفاق می‌افتند.

در این مطلب بررسی می‌کنیم سئو خارجی چیست و چه تفاوتی با سئو داخلی دارد. در این مقاله از رویال آکادمی قصد داریم به طور جامع به بررسی مفهوم “سئو خارجی” بپردازیم. می‌خواهیم با هم ببینیم که سئو خارجی دقیقاً چیست، چرا اینقدر اهمیت دارد و چه روش‌هایی برای اجرای موفق آن وجود دارد. سئو خارجی فراتر از بهینه‌سازی محتوای سایت شماست؛ این بخش از سئو به شما کمک می‌کند تا از طریق فعالیت‌های خارج از سایت، به موتورهای جستجو نشان دهید که وب‌سایت شما معتبر، قابل اعتماد و ارزشمند است. اگر به دنبال افزایش ترافیک ارگانیک، بهبود رتبه در نتایج جستجو و در نهایت، دستیابی به موفقیت پایدار در دنیای آنلاین هستید، مطالعه این مقاله را به هیچ عنوان از دست ندهید.

در این شرایط اغلب متوجه می‌شوید که محتوا در سایت‌هایی پخش می‌شود که بخشی از یک گروه تلویزیونی یا رادیویی را تشکیل می‌دهند. ناشران شروع به استفاده از این روش می کنند تا تعداد محتوایی که هر روز در سایتشان منتشر می شود را افزایش دهند. اکنون بیش از هر زمان دیگری، تعداد رویدادهای آنلاین مانند وبینارها افزایش یافته است و آنها می توانند کمک زیادی به برندسازی کنند. تعداد بسیار کمی از پلتفرم‌ها به شما این فرصت را می‌دهند که با مشتریان بالقوه خود به صورت آزاد گفتگو کنید و این یک راه فوق‌العاده برای شروع ایجاد رابطه و افزایش اعتماد کاربران به برند شما است. انجمن ها هنگامی که به عنوان بخشی از یک استراتژی بزرگ تر استفاده می شوند، می توانند ارزشی واقعی را به بازاریابی شما اضافه کنند.

اینستاگرام، توییتر، لینکدین و تیک تاک (بسته به نوع کسب‌وکار) می‌توانند بهترین گزینه‌های شما باشند. همین موضوع باعث شد که پس از مدتی، توجه سئوکاران به اینگونه سایت‌ها از بین برود. استنباط Moz این است که پروفایل  Google My Business بهینه شده، مهمترین عامل برای رتبه بندی در نتایج "snack pack" و چهارمین عامل مهم برای جستجوی عادی و ارگانیک محلی می‌باشد. اگر موضوع مقاله شما منحصر به فرد است، احتمال اینکه کسی با انکر تکست مربوط به آن موضوع به شما لینک بدهد، بسیار زیاد است. گوگل از چندین تکنیک از جمله پیج رنک ، انکر تکست و غیره برای بهبود کیفیت جستجو استفاده می کند.

پست مهمان یک متد و روشی است که توسط بلاگ نویسان و افراد متخصص در بازاریابی اینترنتی به منظور افزایش ترافیک سایت استفاده می شود. صاحب سایت یا متخصص سئو با روش‌های مختلف از طریق گروه مشتریان یا افراد تاثیرگذار (اینفلوئنسرها) درخواست می‌کند تا لینک سایت را به اشتراک بگذارند. وقتی از سئوی داخلی یا On-page SEO حرف می‌زنیم، منظورمان کار کردن روی همه‌ی اصول، ابزارها و تکنیک‌ها در وب‌سایت خودمان است؛ یعنی جاهایی که اختیار و کنترل کامل روی آن‌ها داریم. شما می توانید هزاران social share را با چند دلار در سایت هایی مانند Fiverr خریداری کنید. به طور کلی، مواردی که به این سادگی تغییرپذیرند، فاکتورهای رتبه بندی معتبری محسوب نمی‌شوند.

فعالیت‌های اجتماعی (Social Signals) نشانگر تعامل کاربران با محتوا و نقدهای مثبت آن‌ها است. فروم‌های آنلاینی که مرتبط با کسب و کار شما هستند را پیدا کنید و در آن ها فعالیت کنید. این به شما کمک می کند که یک فرد متخصص شناخته شوید و باعث افزایش شهرت شما می‌گردد. در بعضی از فروم‌ها هم شما مجاز به قرار دادن لینک هستید که لینک‌ها توسط موتورهای جستجو پیمایش می‌گردد. آیا هنوز باوجود تولید محتوای با کیفیت، بدون استفاده از سایر تکنیک ها برای رتبه بندی در گوگل سخت تلاش می‌کنید؟ یکی از دلایل آن می‌تواند عدم استفاده سئوی خارجی یا off-page seo باشد.

سئو داخلی و سئو خارجی دو جنبه مهم از استراتژی سئو هستند که بهبود عملکرد و رتبه وب‌سایت‌ها را هدف می‌گیرند. سئو داخلی شامل اقداماتی مانند بهینه‌سازی محتوای وب‌سایت، استفاده درست از کلمات کلیدی، بهبود ساختار سایت، افزایش سرعت بارگذاری صفحات، و ایجاد تجربه کاربری بهتر است. در مقابل، سئو خارجی را می‌توان به تلاش برای ایجاد شهرت و اعتبار در جامعه تشبیه کرد. این شامل فعالیت‌هایی مانند لینک‌سازی (به دست آوردن لینک از وب‌سایت‌های دیگر)، بازاریابی محتوا، فعالیت در شبکه‌های اجتماعی، رپورتاژ آگهی و… است. به طور خلاصه، سئو داخلی به کارهایی که داخل سایت شما انجام می‌شود مربوط است، در حالی که سئو خارجی به اقداماتی که در خارج از سایت شما صورت می‌گیرد، اشاره دارد.

به‌عبارت ساده، این فایل راهنمایی می‌کنه که موتورهای جستجو کجاها رو باید بگردن و از کجاها باید رد بشن. همچنین خوبه که آدرس نقشه سایتتو به فایل robots.txt اضافه کنی تا موتورهای جستجو راحت‌تر پیداش کنن. Google Analytics 4 (GA4) یه ابزار رایگان و خیلی باحال برای تحلیل ترافیک سایتت و رفتار کاربرانه. با کمک GA4 می‌تونی ببینی چند نفر به سایتت سر می‌زنن، از کجا میان و چه کارایی تو سایتت انجام می‌دن. از طرف دیگه لینک نوفالو یعنی اینکه به ربات گوگل یا همون اسپایدرها گفته بشه که این لینک رو نباید بهش ارزش یا اعتبار داد.

شما هم می‌توانید تعداد دامنه‌های منحصر به فردی که به سایت شما لینک داده‌اند را در تب referring domains ابزار backlink analytics ببینید. هرچقدر در تولید محتوا محتاط تر باشید و مطابق اصول پیش بروید نتیجه بهتری در سئو سایت به همراه دارد و در نهایت رتبه سایت بهتری نیز خواهید داشت. طبق همین مطالعه، Moz به "قدرت سایت های دیگر که سایت ما را منشن کرده اند" و تاثیر آن بر رتبه بندی های عادی و ارگانیک محلی" اشاره می‌کند. همچنین می‌توانید به کمک ابزارهایی مانند Google Alerts یا Ahrefs Alerts منشن های جدید رقبای خود را بررسی کنید و سپس در آن جا برند خود را مطرح کنید. به عنوان مثال، اگر در MailChimp مشغول به کار هستید، می توانید برای منشن های جدید رقبایی مثل ConvertKit و ActiveCampaign هشدار بگذارید.

فرید تشیعی، متخصص سئوی تکنولایف، در وبینار رایگان تریبون قرار است تجربیات خود در استفاده از داده‌ها برای بهبود استراتژی‌های سئویی را بیان کند و با مطالعه موردی چند پروژه این مفهوم را توضیح دهد. برای فهمیدن امتیاز اعتبار یا AS یک دامنه، می‌توانید از ابزار Backlink Analytics استفاده کنید. از طرفی دیگر، کامنت‌های مختلف سایت شما، به گوگل نشان می‌دهد که کاربران چه میزان برند شما را می‌شناسند و از خدمات و محصولاتتان رضایت دارند. تا سال‌های گذشته، روابط عمومی (PR) و سئو، دورشته جدا از هم در نظر گرفته می‌شدند که هیچ ارتباطی باهم نداشتند. در سال‌های اخیر و با گسترده‌تر شدن مرزهای بازاریابی آنلاین، خطور میان این دو رشته از بین رفته و این دو رشته در کنار هم قرار گرفته‌اند.

علاوه بر این، گوگل نیز به وب‌سایت‌هایی با لینک‌های باکیفیت بیشتر اعتماد می‌کند و آن‌ها را در رتبه‌های بالاتری قرار می‌دهد. به دست آوردن بک لینک های محلی یک راه موثر برای تقویت تلاش های سئوی محلی شما و افزایش اعتبار وب سایت شما در مکان هدف شما است. برای ایجاد روابط سودمند متقابل با مشاغل محلی، سازمان ها و تأثیرگذاران صنعت تماس بگیرید. پیشنهاد مشارکت در پست های مهمان یا همکاری در زمینه محتوایی که برای مخاطبان آنها ارزش ایجاد می کند. به دنبال فرصت هایی برای حمایت های مالی محلی، مشارکت ها و مشارکت در رویداد باشید که می تواند بک لینک های محلی ایجاد کند.

آنچه در بحث استراتژی لینک‌سازی در سئو خارجی اهمیت بسیار زیادی پیدا می‌کند، ایجاد و بهینه‌سازی بک‌لینک‌های معتبر و قابل اعتماد است که در بهبود رتبه گوگل و دیگر موتورهای جستجو تأثیر مثبت دارد. یعنی با بهبود رتبه سایت در نتایج جستجو، تعداد کاربران بیشتری به سایت شما مراجعه خواهند کرد و این به معنای افزایش فرصت برای تبدیل کاربران به مشتریان است. همچنین، وقتی سایر وب‌سایت‌ها به سایت شما لینک می‌دهند، به صورت غیر مستقیم به مخاطبان خود نشان می‌دهند که سایت شما باکیفیت و معتبر است و این امر می‌تواند به افزایش اعتماد کاربران به برند شما کمک کند. سئو خارجی، مجموعه‌ای از فعالیت‌هایی است که از خارج از وب‌سایت شما انجام می‌شوند تا اعتبار و رتبه سایت شما در نتایج موتورهای جستجوی مانند گوگل افزایش دهند. در حقیقت، سئو خارجی به این معناست که شما با انجام کارهایی در خارج از سایت خود، به گوگل نشان می‌دهید که سایت شما باکیفیت و معتبر است.

«لینک سازی» (Link Building) به عنوان موثرترین و اصلی‌ترین تکنیک سئو خارجی شناخته می‌شود. هرچه امتیاز‌های بیشتر و باکیفیت‌تری جمع کنید، رتبه وب‌سایت از رقیبان بیشتر می‌شود. چون گوگل الگوریتم‌های پیچیده‌ای دارد که می‌تواند بک‌لینک‌های مصنوعی، اسپمی و بی‌کیفیت را شناسایی کند. پس ساختن تعداد زیادی بک‌لینک بی‌کیفیت نه تنها به بهبود رتبه سایت شما کمک نمی‌کند، بلکه می‌تواند به آن آسیب هم برساند. سئوی خارجی از تمرکز بر سیگنال‌های محرکی که بر فاکتورهای رتبه‌بندی تأثیر ‌گذارند به تمرکز بر بهینه‌سازی، ایجاد محتوا و کسب رتبه در دیگر موتورهای جستجو تغییر یافته است.

شبکه‌های مجازی مانند اینستاگرام در افزایش بازدید از سایت بسیار مؤثر هستند. فعالیت در شبکه‌های مجازی می‌تواند مانند یک ابزار کمکی قدرتمند به سئوی خارجی سایت کمک کنند و ترافیک سایت را افزایش بدهند. در واقع الگوریتم‌های گوگل سایت‌هایی که تعداد بک لینک بیشتری دریافت کرده‌اند را به عنوان سایت‌های معتبر به کاربر پیشنهاد می‌دهند و این موضوع مزیت اصلی استفاده از سئو خارجی می‌باشد. در جلسات مشاوره سئو، انواع روش‌های سئو خارجی به عنوان مؤثرترین روش‌های توسعه کسب‌وکار به مدیران و صاحبان مشاغل پیشنهاد می‌شود که تأثیر آن را به سرعت بر روی افزایش بازدهی خود مشاهده خواهند کرد. سئوی خارجی، زمانی که به اصول اولیه میرسد، به برندسازی و ایجاد سیگنال هایی بازمی گردد که شما را به عنوان یکی از وب سایت هایی که شایستگی کسب رتبه بالا در نتایج جستجو هستند، نشان می دهند.

این تغییرات می‌توانند باعث از بین رفتن تاثیر برخی تکنیک‌های سئو خارجی شوند. بنابراین، لازم است که استراتژی‌های سئو خارجی شما همیشه به‌روز باشند تا با تغییرات الگوریتم‌های گوگل همگام شده و از کاهش رتبه سایت جلوگیری کنید. در برخی صنایع، به‌دست آوردن لینک‌های باکیفیت یا جلب توجه کاربران به دلیل رقابت شدید، می‌تواند بسیار دشوار باشد. سایت‌هایی که در حوزه‌های پررقابت فعالیت دارند باید استراتژی‌های منحصر به فرد و مداوم برای جذب لینک‌های معتبر و افزایش تعاملات اجتماعی پیدا کنند. این رقابت می‌تواند به کاهش سرعت پیشرفت سایت و رسیدن به جایگاه‌های برتر در نتایج جستجو منجر شود.

ارسال تصاویر (Image Submission) یکی دیگر از روش‌های مهم سئو خارجی است که امروزه مورد استفاده قرار می‌گیرد زیرا محتوای بصری در نزد کاربران بسیار محبوب است. ارسال تصویر مربوط ایجاد تصاویری خاص مانند اینفوگرافیک‌ها و به اشتراک گذاری آنها در سایت‌های مختلف است. بسیاری از وبسایت‌هایی که خدمات تبلیغات و رپرتاژ را ارائه می‌دهند، به شما اجازه یک تا سه لینک را می‌دهند. شما براساس نوع استراتژی خود، لینک‌ها را مشخص می‌کنید تا در زمان انتشار محتوا، کاربران هدف بر روی لینک‌ها کلیک کرده تا هم از خدمات شما استفاده کنند و هم رتبه سئوی شما را بهبود بخشند. لینک‌دهی‌هایی که درون یک متن انجام می‌شوند هم از نظر کاربر و هم از نظر ربات‌های جستجو دارای اعتبار بیشتری هستند؛ بنابراین بهتر است پس از طراحی یک سناریو برای محتوای متنی، لینک سازی انجام بشود.

بدون ایجاد پیش زمینه در مخاطب و ترغیب کردن او به کلیک بر روی لینک داده شده، لینک سازی نمی‌تواند نتایج خارق‌العاده‌ای برای سایت به همراه داشته باشد. رتبه صفحه به امتیاز عددی بین ۰٫۰۰ تا ۱۰٫۰۰ گفته می‌شود که توسط گوگل به وب‌سایت شما تعلق می‌گیرد. تعیین این امتیاز بر اساس شاخص‌های مختلفی مثل تجربه کلی صفحه وب‌سایت صورت می‌گیرد. زیرا گوگل، به سایت هایی که صرفا از یک روش سئوی خارجی خود را تقویت می‌کنند، مشکوک می‌شود و ممکن است آن ها را پنالتی کند! برای بررسی دلایل پنالتی شدن سایت خود و راه‌های رفع آن، مقاله ما را مطالعه کنید.

زنجیره ریدایرکت وقتی اتفاق می‌افته که یه صفحه به صفحه دیگه ریدایرکت بشه و اونم به یه صفحه دیگه و این داستان ادامه پیدا کنه. اینجور مشکلات باعث می‌شن موتورهای جستجو و حتی کاربرا نتونن به درستی به محتوای نهایی برسن. استفاده از خط تیره برای جدا کردن کلمات به موتورهای جستجو کمک می‌کنه که کلمات رو به درستی تشخیص بدن. همچنین، از استفاده از کاراکترهای خاص یا اعداد بی‌معنی توی URL خودداری کن. یکی از مشکلات رایج توی سئو اینه که نسخه‌های مختلفی از سایتت توی ایندکس گوگل باشه، مثلاً یه نسخه با "www" و یه نسخه بدون اون، یا حتی نسخه‌های HTTPS و HTTP. این تکراری بودن باعث می‌شه گوگل محتوای سایتتو به‌عنوان کپی در نظر بگیره و روی رتبه‌بندی سایتت تأثیر منفی بذاره.

البته وقتی از الگوریتم گوگل حرف می‌زنیم خیلی آسون نیست که تعیین کنیم چقدر سئوی داخلی و چقدر سئوی خارجی در تعیین رتبه نقش ایفا می‌کنن. ما هم تقریباً همچه نظری در میزفا داریم هرچند بیشتر تأکید رو خدمات سئو وبسایتمون روی سئوی داخلی می‌ذاریم. گوگل برای لینک هایی که از تگ های nofollow برای آن ها استفاده شده است، امتیاز PageRank در نظر نمی گیرد.در تیجه بهتر است از لینک های dofollow برای بهینه سازی خارجی سایت خود استفاده کنید. بنابرین بهتر است که اگر قصد دارید تا به یک وب سایت مدظر خود درخواست لینک کنید، بررسی هایی مبنی بر اینکه آیا لینک های آن وب سایت به صورت follow هستند، انجام دهید. برای انجام این کار پیشنهاد می کنیم تا از افزونه nofollow chrome استفاده کنید.

و از هر ۵ مصرف کننده موتورهای جستجو، ۴ نفر به دنبال اطلاعات محلی هستند. تمام این اعداد و ارقام نشان می‌دهند که اگر کسب و کار شما در بین نتایج جستجوی GMB گوگل نیست، بخشی از رقابت را باخته‌اید. شما با انتشار یک محتوای مناسب با عنوان رپورتاژ در یک سایت مرتبط، نام تجاری خود را به بخش عظیمی از مخاطبان هدف نشان داده و می‌توانید ترافیک هدفمند ایجاد کنید. هدف اصلی شما در زمان انتشار رپورتاژ، باید دستیابی به مخاطبان جدید، قرارگیری در برابر ترافیک مرتبط سایت‌های مطرح و برندینگ درست باشد. وقتی برای طراحی استراتژی، این اهداف را در سر داشته باشید، می‌توانید منتظر ارزش آفرینی برای برند خود نیز باشید. دامنه و صفحه‌ای که به وب‌سایت شما لینک می‌دهد، باید دارای اعتبار و قدرت صفحه بالا باشد.

علاوه بر کیفیت محتوای وبسایت و سئوی داخلی، تعداد و مبدأ بک لینک‌هایی که به یک وبسایت داده شده است نیز باعث ارتقا رتبه وبسایت در موتورهای جستجو می‌شود. در این روش با ایجاد لینک‌هایی به وب‌سایت خاص، تلاش می‌شود تا بازدیدکنندگان برای مراجعه به وب‌سایت اقنا شوند. ورود هر بازدیدکننده از طریق این لینک‌ها در حکم رأی‌های مثبتی است که به آن وب‌سایت داده می‌شود. این رأی‌ها به ارتقای رتبه وب‌سایت کمک می‌کنند تا بتواند از رقبای خود دور شده و رتبه بالاتری را کسب کند. به عنوان مثال، اگر کسی این مقاله را دوست داشته باشد و آن را از وب سایت یا وبلاگ خود ارجاع دهد، این مانند این است که به موتورهای جستجو بگویید که این صفحه اطلاعات خوبی دارد. سئو خارجی وب‌سایت، نشانگر خیلی خوبی درباره چگونگی درک جهان (سایر وب‌سایت‌ها و کاربران) از یک وب‌سایت خاص است.

علاوه بر این، سیستم آماری کاپریلا با بهره‌گیری از سیستم آمارگیری مبتنی بر گوگل آنالیتیکس، در تشخیص کلیک‌های صحیح و غیرتکراری دقت بسیار زیادی دارد. اما خارج از ساعات اداری هم می‌توانید در تلگرام یا واتس آپ با ما در ارتباط باشید. رسانه های اجتماعی اغلب به عنوان یک پلتفرم برای ارائه خدمات به مشتریان هم استفاده می شوند. رسانه های اجتماعی را به عنوان پلتفرم های مجزایی در نظر بگبرید که در آنها می توانید با غلبه بر رقبا، بیشتر توسط مخاطبینتان دیده شوید. بررسی‌ها نشان داده ۹۳ درصد از افراد قبل از خرید یک محصول، نقد و بررسی آن را می‌خوانند و بعد تصمیم می‌گیرند. پس مدیریت کردن وجهه عمومی برند در فضای آنلاین چیزی نیست که بتوانید ندیده بگیرید.

ارسال پست مهمان اگر به درستی انجام شود، می تواند کمک زیادی به استراتژی بازاریابی شما داشته باشد. در بیشتر مواقع پست مهمان صرفا روشی برای لینک سازی مورد استفاده قرار می گیرد. Google My Business نقشی حیاتی در حضور آنلاین تقریباً هر کسب‌وکار محلی ایفا می‌کند. در واقع بهینه‌سازی سایت شما و کسب رتبه در Local pack نتایج جستجو در واقع جزیی از سئو خارجی است. روابط عمومی دیجیتال در حال حاضر تاکتیک منتخب لینک سازی برای بسیاری از سئوکاران است و روشی عالی برای به دست آوردن لینک های معتبر می باشد. از تاکتیک‌های روابط عمومی برای تبلیغ یک محتوای عالی و قابل لینک شدن استفاده کنید و در نتیجه می‌توانید حجم قابل توجهی از بک لینک را به دست آورید.


خرید دوره آموزش سئو کلاه خاکستری